Παιδιατρική Εργοθεραπεία

Ως έργο ορίζεται η δραστηριότητα που δίνει νόημα και κατ’ επέκτασιν συναισθηματική ικανοποίηση στο άτομο. Στην εργοθεραπεία πρωταρχικός στόχος αποτελεί η βελτίωση της λειτουργικότητας με αποτέλεσμα την καλύτερη εκτέλεση αυτών των έργων-δραστηριοτήτων. Η προσαρμογή και η διαβάθμιση των δραστηριοτήτων ενισχύουν την εμπλοκή των παιδιών σε έργα.  Ένα παιδί που εμπλέκεται σε μια δραστηριότητα πραγματικά και δεν είναι απλός παρατηρητής μιας διαδικασίας οδηγείται στην αμεσότερη επίτευξη στόχων. Το αίσθημα ικανοποίησης μέσα από τη διαδικασία της προσπάθειας αποτελεί το εισιτήριο για την επιτυχία.

Στον παιδιατρικό πληθυσμό το παιχνίδι και το πλαίσιο του σχολείου αποτελούν ίσως τα σημαντικότερα για τα παιδιά μας έργα. Πάντα με γνώμονα τις ανάγκες της ηλικίας τους καθώς και τις προσωπικές τους επιθυμίες ορίζεται το εργοθεραπευτικό πρόγραμμα παρέμβασης.

Το κάθε παιδί αποτελεί ένα ξεχωριστό ον , διαφορετικό από όλα τα υπόλοιπα. Για μας δεν υπάρχει σωστό και λάθος μοντέλο προσέγγισης, όλα αφορούν το παιδί και τι ταιριάζει και αποτελεί βοηθητικό στη δική του ιδιοσυγκρασία. Το φάσμα της εργοθεραπείας είναι ιδιαίτερα ευρύ και οι προσεγγίσεις πολλές. Ωστόσο αν χρειαζόταν να οριστεί ένα μοντέλο παρέμβασης που αποτελεί πυρήνα της σκέψης των εργοθεραπευτών μας θα ήταν αυτό της πελατοκεντρικής προσέγγισης. Η κατανόηση των αναγκών, ο σεβασμός της ιδιαιτερότητας καθώς και η μοναδικότητα του κάθε παιδιού αποτελούν κύρια χαρακτηριστικά έμπνευσης για προσαρμογή του εκάστοτε θεραπευτικού προγράμματος.

Διαδικασία αξιολόγησης

  • Συλλογή πληροφοριών μέσω συνέντευξης από τους γονείς και συμπλήρωσης ερωτηματολογίων.
  • Γνωριμία με το παιδί και παρουσίαση του θεραπευτικού περιβάλλοντος.
  • Αξιολογητική διαδικασία όλων των τομέων της Εργοθεραπείας μέσω τεκμηριωμένων αξιολογητικών εργαλείων.
  • Στοχοθεσία παρέμβασης
  • Επαναξιολόγηση

Η διαδικασία αυτή έχει ως σημαντικότερο χαρακτηριστικό της τη συνεργασία με την οικογένεια. Η έναρξη πραγματοποιείται από την πρώτη συνεντευξη με την οικογένεια καθώς και την πρώτη εργοθεραπευτική αξιολόγηση. Ωστόσο αποτελεί μια ατέρμονη διαδικασία που συνεχώς διαφοροποιείεται κι εμπλουτίζεται μέσα από την θεραπευτική διαδικασία καθώς και από την ανατροφοδότηση που παρέχει η οικογένεια στον θεραπευτή.

Στην ομάδα του Learning and Sensory η θεραπεία δραπετεύει από τους τέσσερις τοίχους της θεραπευτικής αίθουσας. Στόχος μας αποτελεί η έκθεση των παιδιών μας σε πληθώρα πολύπλοκων ερεθισμάτων με σκοπό την βελτίωση των δεξιοτήτων τους και δημιουργία νέων εμπειριών από τους ίδιους τους.

Σχετικές Υπηρεσίες

Μαθησιακές Ομάδες Παραγωγής Γραπτού Λόγου

Χαρακτήρας της ομάδας: Η ομάδα παραγωγής γραπτού λόγου αποτελείται από…

One Crazy Dream

Η ομάδα Οne Crazy Dream δημιουργήθηκε από θεραπευτές με σκοπό την οργάνωση εκδρομών σε…

Sensory & Messy Play

Το Messy Play είναι ένα παιχνίδι για να λερωνόμαστε. Είναι το…

Ομάδα Κοινωνικοποίησης

Η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι μια πηγαία ανάγκη που έχει ο κάθε άνθρωπος. Είναι…

Λογοθεραπεία

Λογοθεραπεία ονομάζεται η επιστήμη η οποία ασχολείται με την πρόληψη, την διάγνωση και την…

Ψυχολογική Υποστήριξη – Συμβουλευτική

H συμβουλευτική ψυχολογία εστιάζει στην στήριξη του ανθρώπου να βοηθήσει τον…

Αν θα μπορούσαμε να περιγράψουμε όλα τα παραπάνω με μια πρόταση θα λέγαμε πως η παιδιατρική εργοθεραπεία βοηθά τα μικρά παιδικά χεράκια να κάνουν μεγάλα πραγματα.