Learning And Sensory
  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Παιδιατρική Εργοθεραπεία
    • Λογοθεραπεία
    • Ειδική Διαπαιδαγώγιση
    • Ψυχολογική Υποστήριξη – Συμβουλευτική
    • Sensory and Messy Play
    • Ομάδα Κοινωνικοποίησης
    • One Crazy Dream
    • Μαθησιακές Ομάδες Παραγωγής Γραπτού Λόγου
  • Κέντρα Learning & Sensory
    • Νεάπολη
    • Φίλυρο
    • Καλαμαριά
    • Εύοσμος
    • Ωραιόκαστρο
  • Σχετικά με εμάς
  • Τα Νέα Μας
  • Επικοινωνία
  • Menu Menu

Έχει επηρεάσει η πανδημία την ομιλία του παιδιού μου?

Έχει επηρεάσει η πανδημία την ομιλία του παιδιού μου?

Η απάντηση είναι ναι. Τα τελευταία δύο χρόνια ζήσαμε πανδημία, lockdown, κλείσιμο σχολείων και κοινωνική απόσταση. Όλα τα παραπάνω είναι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του παιδιού.

Η έλλειψη ερεθισμάτων και κοινωνικών αλληλεπιδράσεων σε διαφορετικά πλαίσια, η χρήση μάσκας και ο παθητικός χρόνος στην οθόνη, είναι παράγοντες οι οποίοι έχουν μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στη γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη των μικρών παιδιών. Πιο συγκεκριμένα: -Η χρήση μάσκας μπορεί να κάνει την επικοινωνία πιο δύσκολη για τα αναπτυσσόμενα παιδιά. Οι μάσκες μπορούν να πνίξουν τους ήχους καθιστώντας δύσκολο για τα παιδιά να κατανοήσουν τις φωνές και την ομιλία, αφαιρούν επίσης την ικανότητα ανάγνωσης των χειλιών, κάτι που μας βοηθά να μιμηθούμε σωστά τους ήχους και να κατανοήσουμε καλύτερα τι λέγεται.

-Κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, το κλείσιμο σχολείων, καθώς και τα μέτρα κοινωνικής απόστασης, έχουν μειώσει σημαντικά την πιθανότητα ουσιαστικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των παιδιών.

Οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις όπως η συζήτηση με αγαπημένα πρόσωπα και συνομηλίκους, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της γλώσσας και της πραγματολογίας. Οι δεξιότητες που μπορεί να επηρεαστούν λόγω της έλλειψης κοινωνικής αλληλεπίδρασης περιλαμβάνουν, έλλειψη δεξιοτήτων συνομιλίας, δυσκολίας με την διαδοχική σειρά και το παιχνίδι, δυσκολία στην κινητικότητα και αδυναμία της κατανόησης της σημασίας των λέξεων ή της μη κυριολεκτικής γλώσσας.

-Υπερβολικός χρόνος οθόνης: Η εργασία στο σπίτι, η εκπαίδευση στο σπίτι, η υπερβολική χρήση κινητού ή tablet και τηλεόρασης, επηρεάζει αρνητικά την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού σε όλους τους τομείς.

Παρά τα εμπόδια που υπήρξαν, η λογοθεραπεία είναι εδώ για να βοηθήσει και να παρέχει χρήσιμη καθοδήγηση και στρατηγικές που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ευδοκιμήσουν και να κατακτήσουν τα ορόσημα της ομιλίας και της γλώσσας στα οποία μπορεί να υστερούν.

Μυρίδου Λαμπρινή

Λογοπεδικός MSc

Σχετικά Άρθρα

  • Η Διατηρούμενη Προσοχή στην Προσχολική Ηλικία : πώς την ενισχύουμε μέσα από τη μνήμη, τον συντονισμό και το παιχνίδι.
  • Το παιδί μου δεν τρώει όλα τα φαγητά
  • Βασικά γλωσσικά ορόσημα
  • Αποτίμηση ορειβατικής δράσης στο καταφύγιο του Χορτιάτη
  • Μαθησιακές Ομάδες Παραγωγής Γραπτού Λόγου
  • Αναγνωστική Δυσκολία Στις Πρώτες Τάξεις Του Δημοτικού Και Τεχνικές Παρέμβασης
  • Οι ενήλικες κάνουν λογοθεραπεία;
  • ” Ένας πλούσιος εγκέφαλος “
  • Πρώιμη Παρέμβαση και Εργοθεραπεία
  • Ταυλισμός
  • Έχει επηρεάσει η πανδημία την ομιλία του παιδιού μου?
  • Αρθρωτική – Φωνολογική Διαταραχή
  • Σύλληψη μολυβιού και εργοθεραπεία
  • Όταν Το Παιχνίδι Γίνεται Τρόπος Ζωής
  • Η Οργάνωση, Το Ξεκλείδωμα και Η Απελευθέρωση του Παιδιού Μέσω της Εργοθεραπείας
  • Πότε Πρέπει να Ξεκινήσουμε Λογοθεραπεία:
  • Το οπτικό σύστημα στην παιδιατρική εργοθεραπεία
  • Η Σχέση Γονιού – Παιδιού
  • Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία

Learning & Sensory

Το περιβάλλον φροντίδας για το παιδί σας!

Επικοινωνία
footer

ΜΕΝΟΥ

Υπηρεσίες
Σχετικά με εμάς
Επικοινωνία

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Εργοθεραπεία
Λογοθεραπεία
Ειδική Διαπαιδαγώγηση
Ψυχολογική Υποστήριξη – Συμβουλευτική
Ομάδα Κοινωνικοποίησης
One Crazy Dream
Μαθησιακές Ομάδες Παραγωγής Γραπτού Λόγου

SOCIALS

footer
footer
footer
footer
footer
footer
footer
footer
©2025 Λογοθεραπεία Εργοθεραπεία Θεσσαλονίκη | Learning & Sensory
Αρθρωτική – Φωνολογική ΔιαταραχήΑρθρωτική - Φωνολογική ΔιαταραχήΤαυλισμόςΤαυλισμός
Scroll to top