Learning And Sensory
  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Παιδιατρική Εργοθεραπεία
    • Λογοθεραπεία
    • Ειδική Διαπαιδαγώγιση
    • Ψυχολογική Υποστήριξη – Συμβουλευτική
    • Sensory and Messy Play
    • Ομάδα Κοινωνικοποίησης
    • One Crazy Dream
    • Μαθησιακές Ομάδες Παραγωγής Γραπτού Λόγου
  • Κέντρα Learning & Sensory
    • Νεάπολη
    • Φίλυρο
    • Καλαμαριά
    • Εύοσμος
    • Ωραιόκαστρο
  • Σχετικά με εμάς
  • Τα Νέα Μας
  • Επικοινωνία
  • Menu Menu

Σύλληψη μολυβιού και εργοθεραπεία

Σύλληψη μολυβιού και εργοθεραπεία

Καθημερινά όλο και πιο συχνές είναι οι αναφορές σχετικά με την ποιοτική σύλληψη του μολυβιού ή αλλιώς η ‘’σωστή’’ τριποδική λαβή, για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού.

Η έννοια της λαβής αναφέρεται στον τρόπο που κάποιο παιδί πιάνει μικρά αντικείμενα και κατ’ επέκτασιν το μολύβι. Η ώριμη τριποδική λαβή είναι αυτή που θα οδηγήσει το παιδί στην εύκολη χρήση του μολυβιού, στα ευανάγνωστα γράμματα χωρίς έντονη κούραση και τέλος στην επιδέξια γραφή.

Ως ωριμη τριποδική λαβή ορίζεται αυτή που το μολύβι πιάνεται από τον αντίχειρα και τον δείκτη και στηρίζεται στον μέσο. Ωστόσο ως λειτουργική λαβή πολλές φορές μπορεί να θεωρηθεί και η ετραποδική σύλληψη, δηλαδή όταν το μολύβι πιάνεται με τον αντίχειρα, τον δείκτη και τον μέσο και στηρίζεται στον παράμεσο.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως η τριποδική λαβή είναι μια διαδικασία που δεν κατακτάται απο την μία μέρα στην άλλη. Πιο συγκεκριμένα εκτιμάται πως η προετοιμασία του ξεκινάει από την βρεφική ηλικία μέσω του παιχνιδιού και των πολύ απλών κινήσεων των χεριών. Σκόπιμο είναι να κατανοηθεί πως δεν θα επιτύχουμε ένα ‘΄σωστό’’ μολύβι αν δεν έχουμε λειτουργική ωμική ζώνη αλλά και έναν ώριμο οπτικόκινητικό συντονισμό. Μέσω αυτού γίνεται αντιληπτό πως δεν αρκούν οι δραστηριότητες και ασκήσεις λεπτής κινητικότητας αλλά απαιτούνται και στοχευμένες δραστηριότητες αδρής κίνησης και οπτικής αντίληψης.

Πολλές είναι οι φορές που το παιδί αρνείται να διαφοροποιήσει τη σύλληψη του μολυβιού του αφού έχει συνηθίσει σε κάποιον άλλον τρόπο. Η διαδικασία αυτή αξιολογείται από τον εργοθεραπευτή με κεντρικό γνώμονα την ηλικία του παιδιού αλλά και την γραφοκινητική του απόδοση.

Εργοθεραπεύτρια,
Σοφία Τερεζίνα Γιάτσο

Σχετικά Άρθρα

  • Η Διατηρούμενη Προσοχή στην Προσχολική Ηλικία : πώς την ενισχύουμε μέσα από τη μνήμη, τον συντονισμό και το παιχνίδι.
  • Το παιδί μου δεν τρώει όλα τα φαγητά
  • Βασικά γλωσσικά ορόσημα
  • Αποτίμηση ορειβατικής δράσης στο καταφύγιο του Χορτιάτη
  • Μαθησιακές Ομάδες Παραγωγής Γραπτού Λόγου
  • Αναγνωστική Δυσκολία Στις Πρώτες Τάξεις Του Δημοτικού Και Τεχνικές Παρέμβασης
  • Οι ενήλικες κάνουν λογοθεραπεία;
  • ” Ένας πλούσιος εγκέφαλος “
  • Πρώιμη Παρέμβαση και Εργοθεραπεία
  • Ταυλισμός
  • Έχει επηρεάσει η πανδημία την ομιλία του παιδιού μου?
  • Αρθρωτική – Φωνολογική Διαταραχή
  • Σύλληψη μολυβιού και εργοθεραπεία
  • Όταν Το Παιχνίδι Γίνεται Τρόπος Ζωής
  • Η Οργάνωση, Το Ξεκλείδωμα και Η Απελευθέρωση του Παιδιού Μέσω της Εργοθεραπείας
  • Πότε Πρέπει να Ξεκινήσουμε Λογοθεραπεία:
  • Το οπτικό σύστημα στην παιδιατρική εργοθεραπεία
  • Η Σχέση Γονιού – Παιδιού
  • Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία

Learning & Sensory

Το περιβάλλον φροντίδας για το παιδί σας!

Επικοινωνία
footer

ΜΕΝΟΥ

Υπηρεσίες
Σχετικά με εμάς
Επικοινωνία

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Εργοθεραπεία
Λογοθεραπεία
Ειδική Διαπαιδαγώγηση
Ψυχολογική Υποστήριξη – Συμβουλευτική
Ομάδα Κοινωνικοποίησης
One Crazy Dream
Μαθησιακές Ομάδες Παραγωγής Γραπτού Λόγου

SOCIALS

footer
footer
footer
footer
footer
footer
footer
footer
©2025 Λογοθεραπεία Εργοθεραπεία Θεσσαλονίκη | Learning & Sensory
Όταν Το Παιχνίδι Γίνεται Τρόπος ΖωήςΌταν Το Παιχνίδι Γίνεται Τρόπος ΖωήςΑρθρωτική - Φωνολογική ΔιαταραχήΑρθρωτική – Φωνολογική Διαταραχή
Scroll to top